نقد برسی

نحوه کالیبره کردن پاوربانک

نحوه کالیبره کردن پاوربانک

نحوه کالیبره کردن پاوربانک

حتما برای یکبار هم که شده تنها پس از مدت کوتاهی از خرید پاوربانک شما به مشکل خورده و مجبور به تعویض آن شده اید. در این آموزش سعی داریم تا نحوه استفاده درست و نحوه کالیبره کردن آن را به شما آموزش دهیم.

در این بخش میخواهیم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا پس از خرید پاوربانک آنها را انجام دهید:

  • نحوه کالیبره کردن پاوربانک: معمولا وقتی پاوربانک شما نو است. نشان دهنده میزان شارژ آن چه صفحه نمایش باشد، چه ال ای دی باشد اشتباه است. این اعداد و ارقام با کالیبره شدن توسط شما صحیح می شوند. به دلیل کمبود وقت در شرکت ها پاوربانک هایی که تولید می شوند با شوک الکتریکی شارژ می شوند. و این عمل باعث می شود که درصد شارژ باتری بر روی آن صحیح نباشد.
  • حالا برای رفع این مشکل پس از خریداری محصول، بدون این که آن را به شارژ متصل کنید. از آن استفاده کنید تا شارژ آن به صورت کامل تخلیه شود. این عمل را تا زمانی ادامه دهید که دیگر گوشی شما را شارژ نکند و کاملا تخلیه شود. پس از تخلیه کامل آن را به شارژ متصل کنید تا کاملا شارژ شود.
انجام دادن این عمل ساده باعث می شود که نشان دهنده میزان شارژ کاملا صحیح درصد باتری را نشان دهد.

نحوه کالیبره کردن پاوربانک

مدت زمان شارژ شدن پاوربانک چه قدر است؟

با در نظر گرفتن این نکته که ظرفیت های پاوربانک ها افزایش یافته است. مدت زمان لازم برای شارژ کردن پاوربانک از خود گوشی بیشتر است. مدت زمان شارژ شدن پاوربانک شما به برخی مسائل مثل نوع کابل، و میزان توان شارژری که از آن استفاده می کنید بستگی دارد.
به طور میانگین اگر از یک شارژر معمولی استفاده می کنید. مدت زمان شارژ یک پاوربانک 10 هزار میلی آمپر حداقل 5 ساعت است. و برای پاوربانک های با ظرفیت 20 و 30 هزار میلی آمپر تا 10 الی 12 ساعت هم می رسد.
ولی اگر می خواهید پاوربانک خود را در مدت زمان کمتری شارژ کنید. ما به شما شارژر های با توان 18 الی 25 وات را پیشنهاد می دهیم.
خرید شارژر 25 وات سامسونگ
تعداد دفعات که یک پاوربانک با هر ظرفیتی می تواند گوشی شما را شارژ کند. به میزان ظرفیت باتری گوشی شما بستگی دارد. البته قابل ذکر است که تنوع کابل که برای شارژ گوشی استفاده می کنید هم تاثیر گذار است. و در این باره نمی توانیم عدد دقیق بیان کنیم.
معمولا شرکت های سازنده پاوربانک به کاربران توصیه می کنند. تا از کابل داخل کارتن پاوربانک برای شارژ استفاده کنند. شما می توانید از هر نوع کابل برای شارژ پاوربانک استفاده کنید. ولی به این نکته دقت کنید که از کابل استاندارد و شارژر اصلی استفاده می کنید. زیرا در غیر این صورت با کاهش سرعت شارژ، و در برخی موارد با آسیب دیدگی های جدی مواجه خواهید شد.

پاوربانک را برای اولین بار باید چند ساعت شارژ شود؟

پاوربانک ها از نظر ساختار دستگاه های بسیار ساده ای هستند. به همین ترتیب نیازی به تنظیمات عجیب برای استفاده اولیه نیستند. بار ها این مسئله را شنیده اید که برای استفاده از کالا های دیجیتال برای اولین بار باید نکاتی را رعایت کنید. ولی درباره پاوربانک این مسئله به جز کالیبره کردن آن زیاد صدق نمی کند.
استفاده از پاوربانک ساده و آسان است. ولی این که توصیه سازندگان را د نطر نگیریم کار درستی نیست. برای پیروی از این مسئله پیشنهاد ما به شما استفاده از دفترچه راهنمای محصول و استفاده از مطالبی است که در اینترنت می توانید از آن ها استفاده کنید.
اگر پاوربانک خود را به شارژ متصل کردید و پس از گذشت مدتی چهار چراغ آن ثابت شد. به معنی شارژ کامل دستگاه است. و باید اتصال شارژ از آن را قطع کنید. پس از قطع اتصال می توانید از آن برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.
اگر گوشی همراه شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند. می توانید از پاوربانک هایی با قابلیت فست شارژ استفاده کنید. این نوع پاوربانک ها معمولا دارای دو عدد پورت خروجی هستند. یک پورت شارژ معمولی و یک پورت با قابلیت شارژ سریع.
خرید انواع پاوربانک فست شارژ

نتیجه گیری

اگر می خواهید که پاوربانک شما طول عمر بالایی داشته باشد و سریع مجبور به تعویض آن نشوید باید نکات زیر را رعایت کنید:
  • قبل از این که میزان باتری پاوربانک به کمتر از 20 درصد برسد باید آن را شارژ کنید.
  • بالا رفتن دمای پاوربانک از عمر آن می کاهد. برای مثال آن را بر روی داشبرد ماشین خود قرار ندهید. و هنگام شارژ شدن آن را در فضای گرم نگذارید.
  • اگر قرار است که برای مدت زمان زیادی از پاوربانک خود استفاده نکنید. حتما هر یک ماه یکبار شارژ آن را خالی و دوباره آن را شارژ کنید.
نحوه کالیبره کردن پاوربانک استفاده اولیه از پاوربانک ها می تواند برای همه آنها صدق کند. پس از خرید پاوربانک نیاز به شارژ کردن آن تا زمان اتمام شارژ اولیه ندارید. همه پاوربانک های جدید با استفاده از باتری های لیتیوم یونی وبا فناوری جدید ساخته می شوند. و نیازی به شارژ اولیه ندارند.
پس از تمام شدن شارژ اولیه دستگاه باید آن را کالیبره کنید که نحوه انجام این کار را در این مقاله به شما آموزش دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *