دسته‌بندی نشده

نکات مهم عکاسی در شب!

نکات مهم عکاسی در شب!

نکات مهم عکاسی در شب!

اگر از آن دسته افرادی هستید که به عکاسی با موبایل علاقه دارید. در این مقاله به یکی از مهم ترین نکات که عکاسی در حالت شب است پرداخته ایم. عکاسی در حالت Night Mode به شما کمک می کند تا تصاویری با وضوح بالا را ثبت کنید.

نحوه ثبت عکس در شب

حالت عکاسی در شب، استفاده از تمام نور هایی است که در محیط برای بهتر به ثبت رسیدن عکس، به کمک شما می آید، در اکثر گوشی های امروزی این قابلیت در برنامه دوربین دیده می شود. هنگامی که می خواهید در شب عکاسی کنید، نباید به دنبال منبع نوری قوی باشید. بلکه باید با استفاده از این حالت و تنظیمات صحیح دوربین ظریف ترین نور ها را در عکس به ثبت برسانید.
داستان عکاسی در شب با عکاسی در روز کاملا متفاوت هستند. در شب همه اتفاق ها به صورت آرام صورت می گیرد، از سرعت شاتر پایین تر برای ثبت روشن تر عکس گرفته تا همه اتفاق هایی که در اطراف ما رخ می دهد.

نکات مهم عکاسی در شب!

اولین مورد ثابت کردن خود گوشی است

اگر می خواهید در محیطی با نور کم عکاسی کنید. باید سر دعوا را با تنظیمات دوربین خود باز کنید. حتی اگر همه تنظیمات را هم در نظر گرفتید و بهترین تجهیزات را هم در اختیار داشتید. باید اول گوشی موبایل خود را ثابت کنید.
برای ثبت عکس های واضح تر و بدون تاری در حالت نوردهی کم. باید گوشی خود را ثابت نگه دارید. اگر قرار نیست که گوشی را در سطح صاف قرار دهید باید به سراغ پایه های نگهدارنده بروید.
سه پایه های دوربین هم قابلیت نگه داشتن و ثابت کردن گوشی را دارند. ولی برای بهتر کردن این حالت می توانید از سه پایه هایی که مناسب گوشی هستند استفاده کنید، در هنگام خرید سه پایه برای گوشی موبایل اول استحکام آن و سپس مواد استفاده شده در آن را در نظر بگیرید.

مرحله بعدی فعال کردن حالت شب در برنامه دوربین است!

اکثر گوشی ها حالت عکاسی در شب را دارند. مهم ترین نکته در عکاسی شب این است که قبل از شروع عکس برداری این حالت را فعال کنید. در برخی گوشی ها مثل آیفون، هنگامی که نور محیط کم باشد. دوربین به صورت خودکار به حالت عکاسی در شب سوئیچ میکند.
در برخی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید نیز باید به صورت دستی به حالت Night Mode کلیک کنید تا تنظیمات لازم برای شما فراهم شود. اگر نمی توانید این حالت را پیدا کنید با یک سرچ ساده در گوگل قطعا پاسخ سوال خود را خواهید یافت.

بالا بردن سرعت شاتر از نکات مهم عکاسی در شب!

شما می توانید از نکاتی که هنگام عکس برداری در شب که از دوربین های عکاسی حرفه ای استفاده می شود. در موبایل خود نیز استفاده کنید. رعایت مثلث نوردهی (سرعت شاتر، دریچه دیافراگم، ایزو)  در این حالت بسیار به شما کمک خواهد کرد.
استفاده از سرعت شاتر بالاتر باعث طولانی تر شدن مدت ثبت عکس می شود. و به همین منزله نور بیشتری وارد دوربین شما شود، به کار بردن این روش باعث روشن تر شدن عکس ها در سیاهی شب می شود.

استفاده از فلش گوشی

هنگام گرفتن عکس در شب استفاده از یک منبع نوری جداگانه کار چندان سختی نیست. برخی افراد هنگام عکاسی در شب به فلش گوشی خود روی می آورند. تولید نور بیشتر در هنگام عکاسی باعث می شود تا عکس دلخواه تری را به ثبت برسانید. اگر بلد نباشید از آن استفاده کنید ممکن است که حتی عکس را خراب تر نیز کنید.
خشن و تیز بودن نور فلش گوشی برخی اوقات کار را خراب می کند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید با قرار دادن یک دستمال کاغذی بر روی نور آن را ملایم تر کنید.

بهره بردن از منبع نور خارجی

اگر به بیشتر عکس های زیبایی که در شب گرفته شده اند نگاه کنید. این نکته را خواهید یافت که از یک منبع نوری خارجی استفاده کرده اند. برای مثال اگر عکس در شهر گرفته شده باشد. عکاس از نور ساختمان ها استفاده کرده است.
پیدا کردن یک منبع نوری خارجی قوی می تواند عکاسی با موبایل در شب را برای شما آسان کند. برای مثال می توانید از منبع نوری مانند نئون های تجاری یا رینگ لایت هایی که مناسب استفاده از گوشی هستند نیز استفاده کنید.
برخی افراد از چراغ قوه، لامپ، ریسه های نوری نیز در این کار استفاده می کنند که معمولا راه های بسیار ارزان تری است.

نکات مهم عکاسی در شب!

برنامه هایی که برای این کار ساخته شده اند را فراموش نکنید!

اگر یک عکاس حرفه ای نباشید عکس برداری در شب کمی برایتان دشوار خواهد بود. برای رفع این مشکل برنامه هایی ساخته شده اند تا با تنظیمات از پیش تعیین شده این کار را برای شما آسان تر کنند. برای ثبت ستاره ها و کهکشان می توانید از این برنامه استفاده کنید. بسته به نوع شرایط باید برنامه مناسب با آن را انتخاب کنید.

قدم آخر، ویرایش عکس است

هنگامی که عکس ها را ثبت کردید. حالا نوبت ویرایش آنها است، تنظبم نور و کنتراست از گزینه هایی هستند که به کمک شما خواهند آمد. این که از چه برنامه ای برای ادیت عکس های خود استفاده می کنید هم به خودتان بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *